Breaking news în lumea shopping-ului! Auchan revine la casele de marcat clasice, după controversele iscate în urma introducerii casele de marcat self-checkout! Deși în urmă cu o lună, clienții erau obligați să își scaneze singuri produsele, se pare că acum casierii au revenit la posturile lor de lucru!
Imaginile cu angajații care scanează produsele clienților au început să apară pe rețelele de socializare, iar reprezentanții Auchan au făcut precizări în acest sens. Potrivit acestora, angajații care scanează produsele nu au dispărut niciodată, dar erau disponibili doar în anumite intervale orare.
Decizia de a renunța la casele de marcat self-checkout a fost luată după ce Auchan a pierdut foarte mulți clienți. Sistemul nu a fost pe placul tuturor și mulți dintre consumatorii loiali au ales să meargă în alte magazine.
Rămâne de văzut cum vor reacționa clienții la această schimbare, însă un lucru este cert: Auchan a luat în considerare feedback-ul consumatorilor și a făcut ajustări pentru a se asigura că rămâne unul dintre cele mai populare lanțuri de supermarket-uri din România!
„Începând de anul trecut am inițiat un proiect important de modernizare a liniei caselor, respectiv înlocuirea caselor pe care le-am avut până acum cu niște case moderne, multifuncționale, care pot fi operate atât de client, cât și de angajații noștri. Sunt case de tip reversibil, hibrid, care oferă clienților două variante: fie să-și scaneze ei cumpărăturile, fie cu ajutorul angajaților noștri”, a explicat Tiberiu Dănețiu, director marketing Auchan Retail România.
Astfel, linia caselor are case unde scanează casierii pentru clienți, la fel cum s-a întâmplat și până acum, și case la care clienții își pot scana singuri cumpărăturile, unde pot apela la consiliere și la ajutorul casierilor, inclusiv pentru scanare. Marele avantaj al acestui sistem este că toate casele dintr-un hipermarket sunt deschise în același timp. Noi am adus o tehnologie suplimentară, printr-o investiție de 13 milioane de euro, cu păstrarea angajaților de la case în același timp, tocmai pentru a îmbunătăți experiența clienților și pentru a fluidiza parcusul la case.
Aveam case cu tehnologie veche, iar când investești în noi sisteme, o faci pentru o mare perioadă de timp care va urma. Noile case nu elimină casierii, ele sunt doar hibride, pot fi folosite atât de casieri, cât și de clienți. Aici nu a fost înțeleasă bine informația sau a fost transformată în spațiul public. Noi păstram, în continuare, case operate cu casieri, care scanează pentru clienți, în toate magazinele, dar acestea sunt case moderne”, a adăugat reprezentantul Auchan.