Consiliul Național al Audiovizualului a analizat rapoartele de monitorizare întocmite de direcția de specialitate privind duratele inserțiilor de publicitate difuzate în lunile septembrie, octombrie și noiembrie 2022, interval orar 18.00 – 24.00, de 11 posturi centrale de televiziune (Antena 1, Antena 3 CNN, B1 TV, Digi 24, Kanal D, Național TV, Prima TV, Pro TV, Realitatea Plus, România TV și TVR 1). În ședința publică din 12.01.2023, constatând încălcarea prevederilor art. 35 alin. (1) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, conform cărora „Proporţia de spoturi publicitare televizate şi de spoturi de teleshopping cuprinsă în intervalul orar 6.00 – 18.00 nu poate depăşi 20% din intervalul respectiv. Proporţia de spoturi publicitare televizate şi de spoturi de teleshopping cuprinsă în intervalul orar 18.00 – 24.00 nu poate depăşi 20% din intervalul respectiv”, Consiliul a aplicat o amendă de 100.000 de lei postului Realitatea Plus.
În aceeași ședință, membrii CNA au analizat raportul de monitorizare, întocmit de direcția de specialitate ca urmare a unei sesizări, pentru modul în care au fost difuzate de Inedit TV, în data de 08.11.2022, calupurile de publicitate și emisiunile de teleshopping. În urma analizării raportului, Consiliul a decis să sancționeze radiodifuzorul cu somație publică pentru nerespectarea dispozițiilor art. 27 alin. (1) și art. 36 alin. (1) din Legea audiovizualului.
De asemenea, CNA a hotărât să emită o decizie de intrare în legalitate în privința spotului aferent campaniei de promovare a produsului „Glicemic suport”, difuzat de Inedit TV fără a ține cont de prevederile art. 93 alin. (1) și art. 131 alin. (1) din Codul de reglementare a conținutului audiovizual.