Horia Constantinescu, șeful ANPC, acuză casele de marcat automate de discriminare, susținând că acestea nu iau în considerare nevoile persoanelor în vârstă, care nu sunt obișnuite cu digitalizarea și nu pot scana singuri cumpărăturile. Dar Auchan, primul retailer care a implementat sistemul complet automat de case de marcat într-un magazin, a replicat la aceste acuzații, explicând cum funcționează noul sistem și dezvăluind că angajează 300 de persoane, inclusiv casieri.
Horia Constantinescu este împotriva caselor de marcat automate!
„Nu cred că alegerea are legătură neapărat cu a-ţi scana singur produsele. Cred, în acelaşi timp, că această automatizare ar fi trebuit să ia în calcul prezenţa la cumpărături a consumatorilor în etate, în vârstă, nefamiliarizaţi cu toate diligenţele de a-şi scana şi a-şi marca singuri cumpărăturile.
Or, la acest moment, cred că este o abordare discriminatorie din această perspectivă, dar, din discuţiile purtate cu o parte dintre reprezentanţii operatorilor economici ce implementează acest sistem, am înţeles, lucru pe care îl vom şi verifica, că aceste case beneficiază, totuşi, de o asistenţă din partea personalului angajat al operatorului economic.
Cred că este imperios necesară păstrarea caselor asistate direct de casier, tocmai pentru a putea răspunde întrebărilor consumatorilor legat de o anumită cantitate, calitate sau orice altă informaţie ar avea nevoie legat de produsele achiziţionate”, a afirmat Constantinescu.
Potrivit lui Horia Constantinescu, casele de marcat automate sunt discriminatorii și nu se gândesc la nevoile consumatorilor mai în vârstă. Dar Auchan a lămurit că, deși există case unde casierii scanează pentru clienți, există și case unde clienții își pot scana singuri cumpărăturile. În plus, Auchan are o politică de angajare care include și casierii, astfel că aceștia își pot păstra locurile de muncă.
Explicațiile oferite de Auchan
„Marele avantaj al acestui sistem este că toate casele dintr-un hipermarket sunt deschise în același timp. Noi am adus o tehnologie suplimentară, printr-o investiție de 13 milioane de euro, cu păstrarea angajaților de la case în același timp, tocmai pentru a îmbunătăți experiența clienților și pentru a fluidiza parcursul la case” a transmis retailerul.