Termenele pentru finalizarea studiului de fezabilitate și proiectul tehnic la Autostrada Ploiești-Brașov sunt motive de dispută politică. Cătălin Drulă (președintele USR – fostul ministrul al Transporturilor) a dezmințit informații conform cărora acest termen ar fi de cinci ani. Liderul USR susține că pentru studiul de fezabilitate sunt prevăzuți doi ani și jumătate, în timp ce pentru proiectul tehnic ar fi un an. În același timp, Cătălin Drulă arată că deja a trecut un an și jumătate din termenul prevăzut pentru studiul de fezabilitate, dar încă nu s-ar fi întâmplat nimic.
„E vorba de studiul de fezabilitate şi proiect tehnic pentru Autostrada Ploieşti-Braşov. Termenele pentru această licitaţie au fost stabilite în mandatul dinainte de mandatul meu, era o licitaţie deja lansată, cu oferte depuse. Deci, oricum nu le-am stabilit eu. El (ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, n.r.) spune că le-am stabilit eu. Nu este adevărat. Dar termenele sunt de trei ani şi jumătate. A proferat în spaţiul public termenul de şapte ani, apoi termenul de cinci ani. Este trei ani şi jumătate. Doar partea de studiu de fezabilitate – care practic e cam munca întreagă – are doi ani şi jumătate. Dar partea mai tristă este că din acei doi ani şi jumătate deja s-au scurs un an şi jumătate. Un an în mandatul domnului Grindeanu şi nu se întâmplă nimic pe contract. Deci, nu e vorba de cât durează contractul, ci e vorba de faptul că nu se întâmplă nimic în contract.
Pe termenele contractuale, anul viitor, în septembrie – practic, peste 11 luni -, ar fi trebuit să avem studiul de fezabilitate livrat şi deja se putea lansa licitaţia pe o strategie de contractare de tip design and build. În loc de asta, de un an de zile nu se întâmplă nimic. Domnul Grindeanu nu reuşeşte să pună ordine în acest contract. În primele cinci luni de derulare a acestui contract a fost o activitate intensă – şi aici poate verifica oricine pe un site oficial al statului român care se numeşte Ploieşti-Braşov.ro. Cât am fost ministru am rugat ca ceea ce se întâmplă în fiecare săptămână pe acest contract să fie pus acolo.
Studiul de fezabilitate este doi ani şi jumătate, proiectul tehnic este încă un an peste. Este vorba despre sute de foraje geo-tehnice care trebuie realizate, modelarea terenului, proiectare. Pentru autostrăzi mult mai uşoare, în zona de câmpie, de exemplu, pe A7, care acum de-abia se lansează în licitaţie, paşii aceştia au durat cam trei ani şi jumătate. De prin 2018 a pornit şi abia acum s-a ajuns la finalizare. Dar în zona montană e chiar mai greu. Repet: nu sunt şapte ani, nu sunt cinci ani. Sunt trei ani jumate şi nici aceia stabiliţi în mandatul meu, ci în mandatul de dinainte, dar mai trist este că din aceşti trei ani şi jumătate au curs deja până acum un an şi jumătate – deci, ar mai fi doar un an până la livrarea studiului de fezabilitate, un an până la livrarea proiectului tehnic – dar statul poate alege ca după studiul de fezabilitate să lanseze deja la licitaţie, dacă vrea – şi nu se întâmplă nimic pe contract”, a declarat Cătălin Drulă.