Pentru a atrage jucătorii și pentru a asigura experiențe cât mai plăcute și cât mai intense în materie de distracție, cazinourile recurg la diverse tehnici. Nimic nu este întâmplător în modul în care arată decorurile unui cazinou terestru, iar jocurile în sine sunt de asemenea concepute astfel încât să stimuleze anumite aspecte legate de psihologia participanților.
Universul cazinourilor este lipsit de obicei de lumină naturală, dar mediul este departe de a fi unui întunecat. Folosirea culorilor are un rol major în industria de gambling, având capacitatea de a influența starea de spirit și comportamentul jucătorilor.
În ansamblu, culorile vii (mai ales roșu și portocaliu) sunt folosite în jocurile de cazinou pentru a atrage atenția pasionaților de jocuri de noroc și pentru a-i determina să ia decizii rapide, în ritmul dictat de respectivele jocuri. În decor există însă culori mai relaxante (nuanțe de verde și albastru) care creează o ambianță plăcută, pentru a prelungi sesiunile de distracție.
Culorile neon, LED-urile, animațiile colorate și folosirea culorilor sclipitoare determină o strălucire aparte, accentuează plăcerea momentului și stimulează dorința de acțiune într-un cadru efervescent. Toate aceste imagini pot fi asociate în subconștientul jucătorilor cu senzația de succes și cu percepția câștigurilor apropiate.
Psihologia culorilor în cazinouri online și offline
Pentru a înțelege mai bine influența culorilor asupra jucătorilor de cazinou este suficient să analizăm psihologia culorilor în general. Se știe astfel că roșul înseamnă entuziasm, energie și risc, albastrul transmite o stare de calm și relaxare, iar verdele simbolizează norocul, prosperitatea și banii.
Așadar, roșul stimulează adrenalina în cazinouri, jucătorii fiind încurajați să acționeze mai curajos, cu asumarea riscurilor implicite. În timp ce albastrul asigură încredere și securitate, verdele aduce un plus de concentrare și echilibru. Să nu uităm că această din urmă culoare este folosită la mesele de joc precum blackjack, poker și chiar în jocuri fără legătură cu gamblingul – biliard sau snooker.
Galbenul și auriul creează impresia de lux și bogăție, iar negrul vine cu note de eleganță și rafinament. Jucătorii se simt mai aproape de jackpoturi și alte câștiguri epice, experimentând senzația unor resurse exclusiviste. De altfel, cazinourile fizice au amenajate zone VIP, pentru oaspeții dispuși să cheltuiască mulți bani la jocurile de noroc – atât la sloturi, cât mai ales la ruletă, baccarat, poker și blackjack.
Evident, toate aceste culori apar în diverse combinații. Dacă la ruletă avem în prim-plan roșu, negru și verde, la aparatele de sloturi există de obicei cât mai multe culori care alternează, determinând aparența unor câștiguri iminente. Jucătorii corect informați știu însă că jocul responsabil este o necesitate absolută pentru experiențe plăcute la cazinou. Trebuie să joci pentru distracție, nu pentru câștiguri, căci acestea nu sunt niciodată certe, ci doar posibile, cu șanse care se pot calcula matematic. Mecanismele jocurilor asigură corectitudinea deplină, însă norocul este cel care decide soarta unei sesiuni de gambling.
Diferențe între cazinourile fizice și cazinourile online
Cazinourile fizice folosesc tehnici perfecționate de-a lungul timpului, iar culorile sunt mijloace esențiale pentru crearea atmosferei de profil. Aparatele de păcănele au fel de fel de lumini colorate, în timp ce jocurile de masă sunt ceva mai temperate la acest capitol. Decorul este realizat cu maximă atenție, pentru ca oaspeții să pășească într-un mediu euforic, la fiecare vizită.
În cazinouri online, culorile țin de grafica jocurilor. Cele mai expresive sunt tot sloturile, cu palete de culori strălucitoare, gata să atragă și să mențină atenția publicului. Scopul este desigur ca fiecare pasionat de astfel de jocuri să se simtă cât mai bine în acest cadru cu acces instant de oriunde dorește, în orice clipă.
Foto interior
Folosirea culorilor în relația cu clienții nu este caracteristică doar cazinourilor, ci se regăsește în strategiile de marketing și publicitate ale celor mai mulți operatori economici, mai ales a celor care se bazează pe publicul de retail.
În final, orice cazinou online sau offline este de fapt un prestator de servicii de divertisment. În jurul nostru, mereu culorile ne influențează starea de spirit și chiar deciziile de achiziție – ne putem gândi la decorurile magazinelor, la ambalaje produselor și mai ales la reclamele cu care interacționăm pe internet, când ne uităm la TV sau când suntem în afara locuinței.